Tutorial: Metallic Nails

tänkte lägga ut den imorgon men gör det nu istället så jag inte glömmer ^^

1. måla med basecoat för att förhindra missfärgningar på nageln och för att stärka den.

2. Ta ett silver-metallic färgat nagellack och måla över hela nageln så många lager du behöver tills det blir heltäckande. Jag använde (som ni kan se) Isadoras nagellack och för dom som vill ha samma så är det nummer 651:silver sparkles :) behövs 2 lager för att bli heltäckande.


3. Måla ett tjockt lager svart nagellack som ett streck var som helst på nageln.  jag använde depends nagellack nr.204 OBS! nagellacket jag använde är inte helt svart utan skiftar i mörkblått. (se bilden)


4. innan nagellacket har torkat så använd en "dotting tool" (går bra med en tandpetare) och "dra" ut nagellacket åt önskat håll. (hoppas ni förstår)


5. klart! Avsluta med toplack eller nagelstärkare. Och på bilden kan ni också se det svart/blåa nagellacket som jag använt :3

hoppas ni fattade säg till annars :)

XoXo<3

Kommentarer ♥
Postat av: Anonym

Fina :)

2011-03-10 @ 11:44:26
URL: http://www.lovenails.bloggplatsen.se
Postat av: Manda. :3

Fint! :)

2011-03-10 @ 12:25:34
URL: http://sunshe.blogg.se/
Postat av: elinor (your lil siz) <3333

sv; ja fan deh e skit qlt att vänta, vah trodderu lxm? O.o :) <333333333

2011-03-10 @ 14:14:45
URL: http://myyownlife.blogg.se/

Lägg din kommentar här ♥ Men innan du kommenterar, tänk på att dumma kommentarer och reklam tas bort

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback